Eksperimentiranje in aktivno sodelovanje je tudi pri hospitaliziranih učencih in dijakih postalo zelo priljubljena oblika pouka. Učenec namreč pri takšnih dejavnostih igra aktivno vlogo, raziskuje, opazuje, postavlja hipoteze in vprašanja, na katere išče odgovore.
V bolnišnični šoli smo izvedli naravoslovni dan, ki je omogočal učencem nekaj ur eksperimentiranja s področja fizikalnih in kemijskih vsebinah. Čista »uživancija«. Dan je bil sestavljen iz treh delov.
V prvem delu smo s pomočjo enostavnih poskusov (kuhinjski eksperimenti) razlagali nekatere fizikalne pojave. V drugem smo raziskovali vpliv biokatalizatorjev (katalaze) na hitrost razpada vodikovega peroksida. Ugotavljali smo prisotnost encima katalaze v korenčku, kvasu in krompirju ter raziskovali njeno hitrost delovanja. Katalaza je razgradila vodikov peroksid v dva neškodljiva produkta, kisik in vodo. Izhajajoči kisik je povzročil nastajanje mehurčkov, kar smo dokazali s tlečo trsko, ki je zagorela.V zadnjem delu je sledila izolacija DNK iz limone. Delavnico sta skupaj z učenci izvedli strokovni članici Centra eksperimentov Maribor.
Dragica Brilej in Vesna Masten Gubeljak