Vsakdo lahko raziskuje z eksperimenti. Za to ne potrebuješ laboratorija z zapletenimi napravami. Za začetek je dovolj že kakšen lonec, plastenka, krožnik, voda in še nekaj kuhinjskih potrebščin in eksperimentiranje se lahko prične.
Tako smo se tudi lotili dela v bolnišnični šoli, v okviru naravoslovnega dne, le da smo osnovnim kuhinjskim pripomočkom dodali še razne epruvete in nekaj snovi, ki v kuhinjo »ne sodijo«.
Najprej je učiteljica Dragica izvedla nekaj motivacijskih fizikalnih eksperimentov, s katerimi je otroke in mladostnike navdušila za eksperimentalno delo, kasneje pa so učenci in dijaki v kemijski delavnici raziskovali kako različne mase reaktantov vplivajo na količino produktov. Prav tako so raziskovali pogoje razkroja vodikovega peroksida, in sicer:
• Kako vrsta snovi in velikost delcev snovi vpliva na razkroj H2O2?
• Kakšen je vpliv temperature na hitrost razpada H2O2?
• Kako vpliva koncentracija H2O2 na hitrost razkroja H2O2?
• V katerem pH območju so biokatalizatorji najaktivnejši?
• Kako koncentracija biokatalizatorja vpliva na hitrost reakcije?
Zadnji del naravoslovnega dne je bil namenjen »svarilnim« eksperimentom. V času novoletnih praznikov smo spet lahko brali novice o poškodbah s tako priljubljenimi petardami… zato je učiteljica Vesna pokazala, kako deluje petarda. Ja, pokalo je in »smrdelo«. Petarda je nevarna, pa še zrak onesnažuje.
Učiteljici Dragica in Vesna
{oziogallery 952}