TOM TELEFON

ZA OTROKE IN MLADOSTNIKE

*klic na 116111*

V STISKI NISI SAM!

KLIK ZA VEČ INFO

OŠBI VIRTUALNO

Šola je zgradba s štirimi stenami

in prihodnostjo vmes ...

VLJUDNO VABLJENI K OGLEDU!

OŠBI-jeva srčnost

Od VAS – za NAS,

OŠBI-jev ŠOLSKI SKLAD.

Vabljeni k srčnemu udejstovanju!

ŠOLSKE POTREBŠČINE 2023/2024

Na tem mestu najdete vse informacije, povezane z nabavo potrebščin za prihodnje šolsko leto.

KLIK ZA VEČ

NAŠIM CILJEM NAPROTI

Da bi se na šoli počutili dobro in varno,

da bi bili strpni in odgovorni in bi s poštenim in

doslednim delom dosegli in presegli svoje cilje.

SKUPAJ TO ZMOREMO!

NEKATEGORIZIRANO

NADARJENOST

Tri tipične značilnosti, ki veljajo za nadarjene, je opisala Ellen Winner v svoji knjigi Nadarjeni otroci, Miti in resničnost (2005, 2, 3).

Pravi, da je za nadarjene značilno naslednje:

  • predčasna razvitost

Nadarjeni otroci se razvijejo predčasno. Prve korake v obvladovanju nekega področja naredijo hitreje kot je to običajno. Prav tako na tem področju napredujejo hitreje od povprečnih otrok, ker se znotraj področja izredno lahko učijo. Izraz področje se nanaša na organizirana področja znanja, kot so: jeziki, matematika, glasba, likovna umetnost, balet, gimnastika ...

  • vztrajno delajo po svoje

Nadarjeni otroci poleg tega, da se učijo hitreje od povprečnih otrok, se učijo tudi kvalitativno drugače. Oni delajo po svoje: od odraslih iščejo minimum pomoči in mentorstva pri obvladovanju področja, na katerem so aktivni, ker se v glavnem učijo samostojno. Odkritja, do katerih pridejo, so zanje razburljiva in motivacijska, vsako tako odkritje pa pelje otroka korak naprej. Ti otroci pogosto samostojno izumljajo pravila znotraj same aktivnosti in delajo nove, neobičajne načine reševanja problema.

  • želja po obvladovanju

Nadarjeni otroci so resnično motivirani, da bi razumeli smisel področja, v katerem kažejo znake predčasne razvitosti. Izražajo intenziven interes, imajo sposobnost ostrega fokusiranja. Ko so okupirani z učenjem, doživljajo stanje »tekočnosti« – optimalno stanje, pri katerem se poglobijo v snov in izgubijo občutek za zunanji svet.

Na te tri načine se nadarjeni otroci kvalitativno razlikujejo od povprečnih otrok, ki so pridni oziroma marljivi in motivirani za delo in ki prav tako lahko dosežejo velike uspehe.

 KONCEPT ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI UČENCI V OSNOVNI ŠOLI

Leta 1999 je strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje sprejel koncept: NADARJENI – ODKRIVANJE IN DELO Z NADARJENIMI V OSNOVNI ŠOLI (http://www.zrss.si/pdf/SSD_nadarjeni%20koncept.pdf)

ZNAČILNOSTI NADARJENIH UČENCEV

Miselno-spoznavno področje:

  • razvito divergentno mišljenje (fleksibilnost, originalnost, fluentnost),
  • razvito logično mišljenje (analiza, posploševanje, sposobnost sklepanja),
  • nenavadna domišljija,
  • natančnost opazovanja,
  • dober spomin,
  • smisel za humor.

Učno-storilnostno področje:

  • široka razgledanost,
  • visoka učna uspešnost,
  • bogato besedišče,
  • hitro branje,
  • spretnost v eni od umetniških dejavnosti,
  • motorična spretnost in vzdržljivost,
  • visoke aspiracije in potreba po doseganju odličnosti,
  • radovednost,
  • raznolikost in močno izraženi interesi,
  • vztrajnost pri reševanju nalog,
  • visoka storilnostna motivacija,
  • uživanje v dosežkih.

Socialno in čustveno področje:

  • nekonformizem,
  • močno razvit občutek pravičnosti,
  • neodvisnost in samostojnost,
  • sposobnost vodenja in vplivanja na druge,
  • izrazit smisel za organizacijo,
  • empatičnost.

Značilnosti, ki jih lahko ovirajo pri uspešnem delu:

  • nezainteresiranost za šolo in udeležbo v šolskih dogajanjih,
  • strah pred spraševanjem,
  • nizka samopodoba,
  • pomanjkanje samozaupanja,
  • nesposobnost tvornega delovanja pri skupinskem delu,
  • učenca ni možno motivirati z običajnimi spodbudami (dobrimi ocenami, z nagrajevanjem pridnosti, navdušenjem učitelja …),
  • slaba pozornost,
  • hiperaktivnost,
  • čustvena in socialna nezrelost.

ODKRIVANJE NADARJENIH UČENCEV

Odkrivanje nadarjenih učencev je strokovno zahtevno opravilo.

Poteka v treh stopnjah:

1. evidentiranje,

2. identifikacija,

3. seznanitev in pridobitev mnenja staršev.

EVIDENTIRANJE

  • Učni uspeh,
  • dosežki (performance),
  • učiteljevo mnenje,
  • tekmovanje,
  • hobiji,
  • mnenje šolske svetovalne službe.

IDENTIFIKACIJA

Vključuje naslednja merila:

Ocena učiteljev:

  • Učitelji oblikujejo oceno o evidentiranih učencih s pomočjo ocenjevalne lestvice nadarjenosti učencev, ki zajema naslednja področja nadarjenosti: splošno-intelektualno, učno, ustvarjalno, voditeljsko, literarno, dramsko, filmsko, likovno, glasbeno, gibalno in tehnično področje.
  • Test intelektualnih sposobnosti – WISC-III ali Ravnove progresivne matrice.
  • Test ustvarjalnosti – Torranceovi testi ustvarjalnega mišljenja, TTCT (besedna in/ali slikovna oblika Torranceovih testov ustvarjalnega mišljenja.
  • Testa sposobnosti in ustvarjalnosti izvede ter ovrednoti psiholog.

Za našo šolo izvede testiranje, vrednotenje in interpretacijo testnih rezultatov psihologinja Suzana Lavugner Padežanin s Svetovalnega centra za otroke in mladostnike Maribor.

SEZNANITEV STARŠEV IN PRIDOBITEV NJIHOVEGA MNENJA

To je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega, in pridobi njihovo mnenje o otrokovi nadarjenosti.

DELO Z NADARJENIMI UČENCI

Delo z nadarjenimi učenci izhaja iz naslednjih temeljnih načel:

  • širitev in poglabljanje temeljnega znanja,
  • hitrejše napredovanje v procesu učenja,
  • razvijanje ustvarjalnosti,
  • uporaba višjih oblik učenja,
  • uporaba sodelovalnih oblik učenja,
  • upoštevanje posebnih sposobnosti in močnih interesov,
  • upoštevanje individualnosti,
  • spodbujanje samostojnosti in odgovornosti,
  • skrb za celostni osebnostni razvoj,
  • raznovrstnost ponudbe ter omogočanje svobodne izbire učencem,
  • uveljavljanje mentorskih odnosov med učenci in učitelji,
  • ustvarjanje možnosti za občasno druženje.

PREDLAGANE OBLIKE DELA Z NADARJENIMI UČENCI

  • notranja diferenciacija,
  • fleksibilna diferenciacija,
  • dodatni pouk,
  • individualizirani programi za delo z nadarjenimi,
  • vzporedni programi,
  • obogatitveni programi (sobotne šole …),
  • športne in kulturne sekcije,
  • interesne dejavnosti,
  • dnevi dejavnosti,
  • kreativne delavnice,
  • raziskovalni tabori,
  • priprava za udeležbo na tekmovanjih,
  • programi za razvijanje socialnih spretnosti,
  • programi za osebni in socialni razvoj (interakcijske vaje, socialne igre, mladinske delavnice),
  • hitrejše napredovanje,
  • osebno svetovanje učencem in staršem,
  • izbirni predmeti,
  • seminarske naloge,
  • raziskovalne naloge,
  • svetovanje nadarjenim pri izbiri poklica.

Pripravila: Cvetka Žerjal Stres, prof. ped.

Literatura:

Koncept Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli (1999), Ljubljana, Ministrstvo za šolstvo, znanost in šport,

http://www.zrss.si/pdf/SSD_nadarjeni%20koncept.pdf, 15. 5. 2006.

Operacionalizacija koncepta: Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli, 2000, Ljubljana, Zavod republike Slovenije za šolstvo.

http://www.zrss.si/doc/SSD_Nadarjeni%20operacionalizacija%20koncepta.doc15. 5. 2006.

Povzetek Koncepta odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci.

Winner, T. (2005). Nadarjeni otroci, Miti in resničnost (str. 2-3).

KDO SO OTROCI S POSEBNIMI POTREBAMI?

 Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1) opredeljuje naslednje kategorije otrok s posebnimi potrebami:

  • otroci z motnjami v duševnem razvoju,
  • slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije,
  • gluhi in naglušni otroci,
  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • gibalno ovirani otroci,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • otroci z avtističnimi motnjami,
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Uradni list RS, št. 58/1140/12 – ZUJF, 90/1241/17 – ZOPOPP in 200/20 – ZOOMTVI), 2. člen

Pomoč učencem s posebnimi potrebami na osnovni šoli je poimenovana kot dodatna strokovna pomoč (DSP) in se izvaja kot:

  • pomoč za premagovanje primanjkljajev, ovir oziroma motenj in/ali
  • učno pomoč in
  • svetovalna storitev.

Dodatna strokovna pomoč se izvaja individualno in/ali skupinsko v/izven oddelku ali izven oddelka.

Učencem, ki so na podlagi odločbe usmerjeni v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, se glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje, lahko prilagodi organizacija, način preverjanja in ocenjevanja znanja, napredovanje, časovna razporeditev pouka ter zagotovi tudi dodatna strokovna pomoč.

DELO IZVAJALK DODATNE STROKOVNE POMOČI NA NAŠI ŠOLI

V okviru šolske svetovalne službe deluje specialno-pedagoška služba. Delo izvajalk DSP zajema:

  • prepoznavanje učencev z učnimi težavami,
  • prepoznavanje narave težav in pogojev, s katerimi učenec doseže najboljše rezultate,
  • izbiranje specifičnih metod dela in pomoči, s katerimi bo učenec kompenziral svoje primanjkljaje in razvijal močna področja,
  • neposredno delo z učenci z učnimi težavami,
  • sodelovanje s starši,
  • sodelovanje z učitelji,
  • sodelovanje s šolsko svetovalno službo,
  • priprava individualiziranega programa,
  • svetovanje staršem in učiteljem.

S pomočjo specifičnih načel in pristopov spodbujamo otrokov razvoj na področjih:

  • samostojnosti, 
  • fine in grobe motorike, 
  • grafomotorike, 
  • kognitivnih veščin, 
  • branja, pisanja, računanja, 
  • socialnih veščin in
  • usmerjanja in vzdrževanja pozornosti.

Poleg strokovne literature pri delu uporabljamo:

  • različne tabele in pripomočke za delo z učenci s PP,
  • vaje po knjigi Telovadba za možgane,
  • trening po programu Preobrat pri delu z učenci z disleksijo in motnjo pozornosti s hiperaktivnostjo,
  • trening poslušanja,
  • igra vlog z lutkami,
  • trening branja po vedenjsko-kognitivni metodi.

VPIS NA OŠBI

 Vse v zvezi z vpisom in prepisom na našo šolo urejate pri pedagoginjah Cvetki Žerjal Stres in Mateji Jeznik v šolski svetovalni službi.

Če se želite pogovoriti ali potrebujete dodatne informacije, bomo veseli vašega klica (02/ 22 83 445), elektronske pošte (Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.) ali osebnega obiska.

ŠOLSKI OBVEZNIKI

V 1. razred osnovne šole se vpisujejo otroci, ki bodo v koledarskem letu, v katerem bodo začeli obiskovati šolo, dopolnili starost 6 let. Otroku se lahko pričetek šolanja na predlog staršev, zdravstvene službe ali komisije za usmerjanje odloži za eno leto, če se ugotovi, da otrok ni pripravljen za vstop v šolo.

Vpis v 1. razred poteka v mesecu februarju za naslednje šolsko leto v prostorih šolske svetovalne službe v mansardi.

Za vas in vašega otroka se začenja obdobje sprememb. Da bo prehod prijetnejši, za bodoče prvošolce vsako leto organiziramo različne tematske ure v sodelovanju z okoliškimi vrtci, v popoldanskem času pa ste skupaj z vašim otrokom vabljeni na OŠBI-jeve delavnice.

Raziskovalna ura Gibalna ura Raziskovalna ura-1

"Prvi šolski dan, ni običajen dan, to je tvoj najlepši dan."

Pripravili: Cvetka Žerjal Stres in Mateja Jeznik

 

 »Po končani osnovni šoli nisem vedela kam dalje, ampak imela sem veliko srečo! Počnem namreč tisto, kar me veseli …«

Prva pomembna poklicna odločitev te čaka ob koncu osnovne šole, ko moraš izbrati eno od šol, na kateri boš nadaljeval šolanje za dosego želenega poklica. Na tej poti ti lahko pomagamo tudi na šoli tako, da spoznavaš sebe, svoje interese, sposobnosti, posebnosti oz. prednosti, ki jih imaš pred drugimi.

OSMI RAZRED

V osmem razredu se začne intenzivnejša karierna orientacija v drugem ocenjevalnem obdobju, ko učence seznanimo s srednješolskim izobraževalnim sistemom v Sloveniji, z dejavniki poklicnega izbora, s poklicnim kažipotom in spletno stranjo Moja izbira www.mojaizbira.si, na kateri lahko dobijo več informacij o nadaljni poklicni, izobraževalni in s tem tudi svoji življenjski poti.

  • Marec: dejavniki poklicnega izbora in sistem izobraževanja v Sloveniji;
  • April, maj: POKLICNI KAŽIPOT (http://www.mojaizbira.si/);
  • Maj: obisk Kariernega središča ter seznanitev z računalniško aplikacijo »KAM IN KAKO«.

 DEVETI RAZRED

V devetem razredu učence seznanimo s srednješolskimi programi, postopki vpisa. Sproti jih obveščamo o novostih, povezanih s srednjimi šolami.

Devetošolci imajo možnost preverjanja svojih interesov preko računalniškega programa Kam in kako.

Na šoli jih seznanimo z elektronsko obliko Razpisa za vpis v srednje šole, ki ga skupaj pregledamo. Vsi učenci, ki zaključujejo osnovno šolo se udeležijo informativnega dneva. Skupaj v šoli izpolnimo Prijave za vpis. Do konca možnosti prenosa prijav poteka individualno svetovanje o morebitni spremembi želenega programa.

  • Celo leto: individualno svetovanje učencem in staršem ter posredovanje gradiva;
  • Oktober: izpolnjevanje Vprašalnika o poklicni poti;
  • November: program karierne orientacije za devetošolce;
  • December: posvetovalni pogovori s psihologom Zavoda za zaposlovanje, ob prisotnosti razrednika in pedagoginje;
  • November, december: možnost individualnega reševanja računalniške aplikacije Kam in kako;
  • Januar: tržnica srednjih šol na OŠ Bojana Ilicha;
  • Januar, februar: skupni pregled Razpisa za vpis v srednje šole ter izpolnjevanje Prijav za vpis v 1. letnik srednje šole;
  • Januar: roditeljski sestanek za starše, kjer jih podrobneje seznanimo z vpisnimi postopki in roki za prijavo, s pomembnimi datumi, z nacionalnim preverjanjem znanja in drugimi stvarmi ter dogodki povezanimi z vpisom v srednjo šolo;
  • Marec: individualno svetovanje ob morebitni spremembi programa in prenosu prijave.

POVEZAVE V ZVEZI S KARIERNO ORIENTACIJO

Koristne informacije o izobraževanju, usposabljanju, poklicih in trgu dela vam lahko posredujejo tudi v Kariernem središču, Gregorčičeva 37, Maribor.

Pripravila: Cvetka Žerjal Stres, prof. ped.

Temeljni vzgojno-izobraževalni cilj šole in s tem šolske svetovalne službe je optimalni razvoj otroka ne glede na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodno pripadnost ter telesno in duševno konstitucijo.

Svetovalna službav šoli pomaga in sodeluje z osnovnim namenom, da bi bili vsi posamezni udeleženci v šoli in vzgojno-izobraževalna ustanova kot celota čim bolj uspešni pri uresničevanju temeljnega in v tem okviru vseh drugih sistemsko zastavljenih splošnih in posebnih vzgojno-izobraževalnih ciljev.

Temeljna naloga šolske svetovalne službe je, da se na podlagi svojega posebnega strokovnega znanja preko svetovalnega odnosa in na strokovno avtonomen način vključuje v kompleksno reševanje pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj vzgojno-izobraževalnega dela v šoli, s tem da pomaga in sodeluje z vsemi udeleženci v šoli ter po potrebi tudi z ustreznimi zunanjimi ustanovami.

Dejavnosti šolske svetovalne službe na OŠ Bojana Ilicha so pomoč otrokom, staršem in drugim pedagoškim delavcem pri različnih razvojnih, vzgojnih, psihosocialnih in drugih problemih.

Če iščete nasvet, kam po končani osnovni šoli, potrebujete pomoč pri učenju, vas zanima, kako se učiti, kako priti do subvencionirane šolske prehrane, subvencionirane šole v naravi, se želite vpisati na našo šolo ... se oglasite pri nas.

Šolske svetovalne delavke:

  • Cvetka Žerjal Stres, prof. ped. in soc. in 
  • Nina Krajcer, prof. ped. in zgod. (nadomeščanje Raisa Kladnik, prof. ped. in soc.)
  • Karmen Kokot, mag. prof. inkluz. ped.

02/22 83 445 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

SPECIALNO PEDAGOŠKA SLUŽBA

V okviru šolske svetovalne službe deluje tudi specialno pedagoška služba, ki jo sestavljajo:

  • pedagoginji Nina Krajcer in Cvetka Žerjal Stres,
  • socialna pedagoginja Tamara Zaner iz OŠ Ljudevita Pivka Ptuj,
  • specialne pedagoginje Petra Rajšp in Bernarda Varžič iz OŠ Gustava Šiliha ter Sanja Brumen iz Ciriusa Kamnik,
  • inkluzivna pedagoginja Nina Volčanjk,
  • tiflopedagoginja Ana Mohorko – Center Iris,
  • logopedinja Mateja Frangež iz Centra za sluh in govor Maribor in
  • psihologinja Anja Brglez iz OŠ Ljudevita Pivka Ptuj. 

Naš cilj je:

»Ne izključevati, temveč vključevati in podpirati vse sodelujoče v vzgojno-izobraževalnem procesu.« - dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič

Stran uporablja piškotke
Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke