Uncategorised

Na OŠ Bojana Ilicha opravljamo kolesarski izpit v 5. razredu.

Kolo je eno najbolj priljubljenih prevoznih sredstev otrok, saj jim pomeni hkrati igralo in prevozno sredstvo. Kolo je poleg tega tudi eno najbolj okolju in zdravju prijaznih prevoznih sredstev in hkrati tudi prvo prevozno sredstvo, ki ga otrok lahko vozi sam.

Prve kolesarske spretnosti si pridobijo otroci že pri štirih ali petih letih starosti. Za samostojno vožnjo v prometu pa so sposobni šele, ko so stari okrog 10 let. Svet AVP zato stalno opozarja na ustrezna znanja in opremo kolesarjev.

Kolesarski izpit je prvi izpit, ki ga lahko opravi otrok, je prvi pravi dokument, ki otroku daje določeno samostojnost, pravico, da gre sam na cesto ter hkrati odgovornost za varno sodelovanje v prometu. Zato je za otroka na njegovi poti razvoja izredno pomemben!

Otrok do dopolnjenega 14. leta starosti ne sme samostojno voziti kolesa v prometu, če nima kolesarske izkaznice, ki jo pridobi po uspešno opravljenem usposabljanju za vožnjo kolesa.

PROGRAM USPOSABLJANJA ZA VOŽNJO KOLESA

Osnovne šole ob pomoči staršev in občinskih svetov za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, ter policije organizirajo pripravo učencev za samostojno vožnjo kolesa v prometu ter preverjanje znanja in sposobnosti za vožnjo (Zakon o voznikih, Ur.l. 109/2010). Skladno s tem, je na spletnih straneh Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport objavljen Koncept usposabljanja za vožnjo kolesa in kolesarskega izpita v osnovni šoli, ki opredeljuje namene in splošne cilje, vsebine, metode in oblike dela na osnovnih šolah pri usposabljanju učencev za vožnjo kolesa.

Program usposabljanja učencev za vožnjo kolesa izvajajo le učitelji, ki so uspešno opravili seminar za izvajalce programa usposabljanja v okviru stalnega strokovnega izpopolnjevanja Zavoda za šolstvo RS. Program usposabljanja otrok za vožnjo kolesa predvideva 3 dele:

  • pridobivanje teoretičnih znanj in preizkus znanja
  • spretnostna vožnja s kolesom po poligonu (spretnostnem in prometnem)
  • praktična vožnja  v dejanskem prometu z opravljanjem praktičnega dela kolesarskega izpita

Po uspešno opravljenem celotnem programu otrok pridobi kolesarsko izkaznico kot poseben predpisan obrazec, ki jo podpišejo tako na šoli kot tudi starši. S kolesarsko izkaznico otrok lahko samostojno sodeluje v prometu. Seveda pa ob tem potrebuje v novih ali v zelo prometno zahtevnih situacijah še vedno pomoč odraslih.

TEORETIČNO TESTIRANJE

Teoretični del kolesarskega izpita ter obravnava učnih vsebin in simulacija izpita potekata preko SIO portala spletnih učilnic Kolesar Vaje iz poznavanja cestno prometnih predpisov so brezplačno dostopne vsem, da jih lahko posamezniki samostojno rešujejo.

Teoretični del kolesarskega izpita poteka preko spletnega portala Kolesar z vnaprej pripravljenimi naključno prikazanimi vprašanji glede na posamezna področja CPP ter težavnosti vprašanj. Vsak tako prejme 20 vprašanj, sistem pa avtomatično beleži posameznikov rezultat.

Za organizacijo tekmovanj Kaj veš o prometu pa je potrebno kontaktirati AVP – SPV, da mentor ter predstavnik občinskega SPV prejme posebno geslo za vstop v testiranje.

Spletni SIO portal KOLESAR (povezava)

SPRETNOSTNI POLIGON ZA KOLESARJE

Otroci se morajo po uspešno opravljenem teoretičnem delu kolesarskega izpita usposobiti tudi v spretnostni vožnji, zato je oblikovan Spretnostni poligon z ovirami, ki simulirajo različne spretnosti potrebne za vožnjo kolesa v dejanskem prometu: zavijanje, vijuganje, vožnja če oviro, po klancu, vožnja z eno roko, vzdrževanje ravnotežja, ustavljanje itd.

Pred vajo na spretnostnem poligonu je potrebno opraviti pregled tehnične brezhibnosti koles na podlagi Zapisnika o pregledu kolesa, otrok tako pridobi nalepko Varno kolo. Otroci morajo tudi na poligonu nujno uporabljati zaščitno kolesarsko čelado.

Otrok mora uspešno zaključiti spretnostni poligon preden se odpravimo z njim v dejanski promet.

PRAKTIČNA VOŽNJA V PROMETU

V okviru usposabljanja za vožnjo kolesa morajo otroci opraviti tudi praktično vožnjo v dejanskem prometu in sicer je namenjenih 5 ur na skupino 5 učencev, ki jih spremlja učitelj. Za traso praktične vožnje v prometu izberite ceste v bližini osnovne šole, upoštevajte tako prometno infrastrukturo z vključevanjem različnih prometnih situacij (kolesarska steza, vožnja po vozišču, semaforizirana križišča, križišča s prednostjo, zavijanje levo-desno itd.), ter seveda upoštevajte varnost otrok (gostota prometa, struktura vozil itd.).

Vir: JAVNA AGENCIJA RS ZA PROMET

 

d

Oddelčna skupnost je temeljna oblika organiziranosti učencev posameznega oddelka, ki se povezujejo v SKUPNOST UČENCEV ŠOLE ter delujejo v skladu s cilji:

  • Oblikovanja, uresničevanja ter prenašanja predlogov za kvalitetnejše delo ter počutje učencev in zaposlenih iz sestankov skupnosti šole na nivo oddelčnih skupnosti. 
  • Spremljanja aktualne problematike, uresničevanja pravil in dolžnosti učencev ter ustreznega sankcioniranja morebitnih kršitev njihovih pravic.
  • Oblikovanja zavesti o pomembnosti dela posameznika za skupno dobro v smislu soustvarjanja pri načrtovanju dela, življenja na šoli ter skrbi za urejenost šolskih prostorov in okolice. 
  • Razvijanja delavnosti, lastnih ustvarjalnih sposobnosti, vztrajnosti, strpnosti ter ostalih individualnih veščin ter spretnosti. 
  • Razvijanja socialnega razvoja z navajanjem na skupinsko delo, medsebojnega spoštovanja ter upoštevanja mnenja sovrstnikov.

Izhodišče interesne dejavnosti 2022/2023 uokvirja tema ozaveščanja o pomenu duševnega zdravja s poudarkom na:

  • učenju strategij za krepitev in varovanje lastnega dobrega počutja, 
  • seznanjanju s pristopi soočanja z ovirami,
  • urjenju veščin spoprijemanja z vsakodnevnimi zahtevami/spremembami,
  • vzpodbujanje empatičnosti v odnosu do vrstnikov/odraslih.

OTROŠKI PARLAMENT 

Za uveljavljanje interesov se oddelčne skupnosti povežejo v OTROŠKI PARLAMENT, sestavljen iz učencev, ki jih izvolijo posamezne oddelčne skupnosti ter sledijo ciljem:

  • Omogočanja njihovega “glasu”, da v skladu s svobodo govora samostojno izrazijo lastno mnenje terz ustrezno mero odgovornosti kritično soodločajo pri vprašanjih, ki zadevajo njihovo prihodnost.
  • Poglabljanja medsebojnega sodelovanja ter razvijanja komunikacijske ter sodelovalne kulture z odraslimi. 
  • Razvijanja osebnostnih in družbenih spretnostih ter veščin, s pomočjo katerih se uspešno odzivajo na izzive družbe ter razvijajo odgovoren odnos do soljudi, naravnega in družbenega okolja.
  • Aktivne participacije za demokratično državljanstvo ter multikulturnosti z namenom promocije vrednosti človekovega dostojanstva, enakosti, spoštovanja ter solidarnosti. 

Tema otroškega parlamenta je »Duševno zdravje otrok in mladih«. 

Mentorica interesne dejavnosti je Nina Krajcer.

Učenci 6. razredov se morskim dogodivščinam naproti podajajo med 5. in 9. septembrom 2022.

Subvencioniranje šole v naravi je namenjeno učencem oz. staršem, ki zaradi socialnega položaja ne zmorejo v celoti plačati prispevka za šolo v naravi.
Za subvencijo zaprosite starši oz. zakoniti skrbniki tako, da izpolnite vlogo in jo skupaj z dokazili oddate v šolski svetovalni službi še pred pričetkom izvedbe šole v naravi.
Šola pri dodelitvi sredstev za subvencioniranje šole v naravi upošteva »Kriterije za dodelitev sredstev za subvencioniranje šole v naravi«. Višina subvencije je odvisna od števila prejetih vlog in višine razpoložljivih sredstev, namenjenih subvencioniranju šole v naravi (MIZŠ, Šolski sklad, Mestna občina Maribor, donacije ...).
O upravičenosti učenca do subvencije in višini subvencije šole v naravi odloči ravnateljica na podlagi pisnega mnenja šolske svetovalne službe. O odločitvi šola starše pisno obvesti. Na odločitev je možna pisna pritožba v roku 8 (osmih) dneh po prejemu odločbe.

KRITERIJI ZA DODELITEV SREDSTEV ZA SUBVENCIONIRANJE ŠOLE V NARAVI

Na osnovi določil Pravilnika o financiranju šole v naravi (Uradni list RS, št. 61/0470/08 in 61/09) je Svet šole sprejel Kriterije za dodelitev sredstev za subvencioniranje šole v naravi.

Šola pri dodelitvi sredstev za subvencioniranje šole v naravi upošteva sledeče kriterije:

  • prejemanje denarne socialne pomoči po predpisih o socialnem varstvu,
  • višina dohodkov na družinskega člana,
  • višina otroških dodatkov,
  • brezposelnost staršev,
  • dolgotrajna bolezen v družini,
  • dolgotrajnejši socialni problemi in
  • druge specifike v družini.

Pri odločanju o dodelitvi sredstev za subvencioniranje se upoštevajo podrobnejši kriteriji (da so učenci upravičeni vsaj do 50 % subvencije), ki so navedeni v Pravilniku o financiranju šole v naravi. Upravičenci morajo izkazati slabši socialni položaj družine po vsaj enem kriteriju. Dohodki, ki so podlaga za odločitev o dodelitvi in višini subvencije za šolo v naravi, se seštevajo.

POSTOPEK

Vlogo za dodelitev za subvencioniranje šole v naravi vložijo starši ali zakoniti zastopnik učenca pri šolski svetovalni službi. Zaradi hitrejšega postopka lahko vlogi za dodelitev sredstev za subvencioniranje priložijo naslednje dokumente:

  • potrdilo delodajalca o višini bruto plače za pretekle 3 mesece pred oddajo vloge,
  • potrdilo o višini preživnine, ki ga izda pristojni center za socialno delo,
  • odločbo o denarni socialni pomoči, izdano s strani centra za socialno delo,
  • odločbo o višini otroškega dodatka, izdano s strani centra za socialno delo,
  • potrdilo o brezposelnosti in potrdilo o višini denarnega nadomestila za čas brezposelnosti, izdano s strani Zavoda RS za zaposlovanje,
  • potrdilo o zdravstvenem stanju, v kolikor gre za dolgotrajnejšo bolezen v družini,
  • pisno mnenje o socialnem stanju v družini, izdano s strani pristojnega centra za socialno delo, v kolikor gre za dolgotrajnejši socialni
  • problem ali drugo specifiko v družini.

Ravnateljica na podlagi sprejetih kriterijev za dodelitev sredstev za subvencioniranje in predloga šolske svetovalne službe oceni vlogo staršev, uskladi potrebe šole na nivoju občine ter odloči o upravičenosti učenca do višine subvencioniranja šole v naravi.

Višina pomoči je učencem dodeljena glede na število upravičencev in obseg sredstev.

Šola starše o odločitvi pisno obvesti.

Na odločitev je možna pisna pritožba v roku 8 (osmih) dneh po prejemu odločbe.

Za učence 4. razreda bomo v Ribnici na Pohorju organizirali »Zimsko šolo v naravi« od 9. do 13. januarja 2023.

Učenci se naučijo smučati ali pa svoje znanje smučanja nadgradijo. O vsebini se razredniki pogovorijo s starši na roditeljskih sestankih.

 

 

Stran uporablja piškotke
Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke